Beweegtips voor een energiek team

Beweegtips voor een energiek team

Zitten is het nieuwe roken. En we doen het veel te veel. Volgens de Gezondheidsenquête 2018 zit de Belg tot wel zes uur per dag.* En corona deed hier nog een schepje bovenop**.

De wetenschap bewijst nochtans dat bewegen niet alleen lichamelijke voordelen heeft maar ook goed is voor je geest. *** Mentaal en fysiek gezonde medewerkers zijn minder vaak ziek en presteren beter.

 Geef je team een energieboost met deze 10 simpele beweegtips.

Tien tips om meer te bewegen tijdens het werk

  1. Wissel een bureaustoel af met een zitbal of een ergonomisch kussen
  2. Sta recht of wandel terwijl je belt. Je bloed stroomt beter en dat is goed voor je lichaam en je brein.
  3. Waarom geen wandeloverleg of telefonische brainstorm in plaats van de zoveelste videocall? Als je brein wat zuurstof krijgt, kan je beter nadenken.
  4. Leg je smartphone niet op je bureau, maar op het vensterblad of een kast in de buurt. Zo moet je wel opstaan als je telefoon krijgt. Bonus: je bent minder snel afgeleid.
  5. Overweeg de aankoop van een zit-sta bureau voor het team. Een gezonde investering.
  6. Zet elk uur een wekker en sta op om een glas water te vullen. En nog beter: zorg voor een notificatiebericht voor het team. 
  7. Draag een activity tracker die je er geregeld aan herinnert om even rond te lopen.  
  8. Doe een mini-workout als je naar het toilet gaat (bijvoorbeeld 10 squads of 10 jumping jacks). 
  9. Maak van je lunchpauze een beweegpauze. Ga wandelen met collega’s, loop een blokje rond of fiets naar de bakker. 
  10. Doe deze ‘deskercises’.

Wil je deel uitmaken van de community?
Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op.