Zeven tips voor (ongewenste) hete nachten 

De komst van de zomer gaat meteen gepaard met tropische temperaturen. Met deze zeven tips zorg je er alvast voor dat je nachtrust niet lijdt onder de warme nachten.

1. Stop je lakens en kussensloop een paar uurtjes in een plastic zak in de ijskast of diepvries voor het slapengaan, voor een heerlijk fris gevoel bij het inslapen.

2. Maak van een warmwaterkruik een koudwaterkruik, door ze met koud water te vullen.

3. Heb je een ventilator? Plaats die dan naast het raam, zodat het de iets frissere buitenlicht is die circuleert, en niet de warme lucht van binnen.

4. Verlucht de slaapkamer ’s avonds laat of ’s ochtends vroeg. Zo vermijd je dat er te veel warme lucht naar binnen komt. Hou overdag de gordijnen zo veel mogelijk gesloten.

5. Trek elektronische apparaten uit. Een gsm-oplader, een laptop, een radio,… In het stopcontact genereren ze extra warmte, en die kan je nu wel missen.

6. Neem een lauwe douche voor het slapengaan om je lichaam af te koelen. Douche niet té koud, want dan heeft je lichaam de neiging om op te warmen en zal je daarna snel weer beginnen zweten.

7. Drink een kopje thee voor het slapengaan. Het klinkt niet aanlokkelijk bij zomerse temperaturen, maar door een lauw drankje te drinken, neemt je lichaamstemperatuur daarna net af.

Wil je deel uitmaken van de community?
Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op.